Page 3 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 3
Konya
Dârülmülk
KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
ADINA SAHİBİ MERHABA...
Uğur İbrahim Altay
YAYIN KURULU
Ahmet Emre Bilgili “Dârülmülk Konya”, bu sayısında, anılan bu coğrafî mekâna
Azmi Özcan ruh veren kıymetlerimizin en önemlilerinden Sadreddin-i
Beşir Ayvazoğlu
Coşkun Yılmaz Konevî’ye misafir oluyor. Geleneğimiz, Konevi nisbesini bir
Erhan Afyoncu isim gibi algılamış olduğundan, yapılan her bir “Konevî”
Hilmi Şenalp atfı, akla hemen onu getirmiştir. Konevî’nin yaşamış olduğu
Mahmut Erol Kılıç
Mustafa Fayda döneme gelinceye kadar Konya siyâsî, sosyal, ilmî, fikrî ve sâir
Mustafa S. Küçükaşcı birçok yönden çok değerli ilim ve fikir insanları yetiştirmişti.
Özkul Eren
Şükrü Koyuncu İslâm dünyasının kalbinin attığı mühim merkezlerden
birisiydi. Fakat bu kutlu belde hicrî 7., milâdî 13. asırda çok
GENEL YAYIN YÖNETMENİ yönlü bunalım ve sarsıntının da odağında yer almış, Moğol ve
Mustafa S. Küçükaşcı
Coşkun Yılmaz Haçlılar gibi dış, Babaîler gibi iç sıkıntıların tesiri kendisini
bütün gücüyle hissettirmişti. Böylesi bir kriz çağında, İslâm
YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ
Ahmet Çalışır dünyasının muhtelif bölgelerinden gelen adanmış dimağların
burada karar kılıp ve yine burada ilim, sanat ve düşünce
EDİTÖR üretmeleri, halka ümit aşılamaları bir tesadüf olmasa gerektir.
Necdet Yılmaz
Sinan M. Filibe Muhyiddin İbnü’l-Arabî, Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, Hacı
SANAT YÖNETMENİ Bektâş-ı Velî, Ahî Evran ve Yunus Emre gibi her biri kendi
Özkul Eren alanında kurucu bir kimliğe sahip şahıslar yaşadıkları asırda
GRAFİK TASARIM ve UYGULAMA sadece yerel ve bölgesel değil, evrensel bir dil geliştirdiler.
Kesik Çizgi Kadim pek çok disiplinin imkânlarından istifade edilerek,
FOTOĞRAF onların mezcinden oluşan bu yeni düşünce ekolünün
İsmail Küçük temsilcilerine “Muhakkık” veya “Ehl-i Tahkik” denilmiş,
İstanbul Üni. Nadir Eserler Kütüphanesi (İÜNEK) ortaya koydukları düşünce sistemi de “Tasavvuf Metafiziği”
Türkiye Yazma Eserler Kurumu (YEK)
IRCICA olarak adlandırılmıştır. Muhyiddin-i Arabî’nin bir talebesi
ve takipçisi olarak Sadreddin-i Konevî, üstâdının görüşlerini
2024-5
sadece sistematik bir hâle getirmekle kalmamış, aynı zamanda
BASKI daha üst bir dil ve bakış açısıyla onları yeni bir forma
Seçil Ofset
100. Yıl Matbaacılar Sitesi 4. Cadde No: 77 büründürmüştür. O yüzden İbnü’l-Arabî “En Büyük Kurucu”
Bağcılar-İstanbul (Şeyh-i Ekber) sayılırken “Konevî” de “Büyük Kurucu” (Şeyh-i
www.secilofset.com • Sertifika No: 44903 Kebîr) kabul edilmiştir.
Sadreddin-i Konevî, çağdaşı Mevlânâ ve Hacı Bektâş-ı Velî
ile yakınlık kurmuş; Hacı Bektaş’tan, yetiştirdiği bir talebesini
Konya’ya göndermesini istemişti.
İLETİŞİM
Konya Büyükşehir Belediyesi İslâm tarihinin yetiştirdiği abide şahsiyetlerden birisi olan
Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı Sadreddin-i Konevî’nin eserlerinin en azından önemli bir
Mevlana Kültür Merkezi Çimenlik Mahallesi
Aslanlı Kışla Caddesi No: 8 Karatay/KONYA kısmı dilimize kazandırıldı, düşünce dünyası hakkında önemli
Tel: 444 55 42 çalışmalar yapıldı. Bununla birlikte, bizzat kaleme aldığı,
web: www.konya.bel.tr • darülmü[email protected] okuduğu ve okuttuğu kitapları dergâhının kütüphanesine
vakfetmesine, zaman içerisinde muhtelif ilave ve çıkarımların