Page 99 - Dârülmülk Konya Dergisi 2023 3. Sayı
P. 99
Konya demiryolu
mevkii ve tren
istasyonu
girişti. 1896 yılının Temmuz’unda Anadolu – Konya Feridiye Mektebi
Bağdat Demiryolu Konya’ya ulaşır.
Feridiye İptidai Mektebi, Karaciğan
Mektebi’nin bulunduğu alana 1900 yılında
Konya Mevkıfı/Gar Binası yeniden inşa edilmiştir. Uzunlamasına, tek
katlı, kâgir, dikdörtgen pencereli, kırma çatılı,
1896 yılında tamamlanan ve Mimar George
Kawerau’nun tasarımı olan yapı Alman mimari son derece sade birmimariye sahip idi.
üslubunda olup simetrik plan şemasıyla
dikkati çeker. İki katlı beşik çatı ile örtülü
yapının orta bölümü dışarıya taşkın haliyle Diğer İmar Faaliyetleri
aynı dönemde yapılan Ankara ve Eskişehir Sultanın cülusunun ve hilafetinin 25. yılı sene-i
garlarına benzer. Gar binası ilk yapıldığında devriyesine kadar inşa edilen ve yenilenen
ön tarafı ilk kat hizasında boydan boya bir demiryollarının yerlerini ve miktarını gösteren
sundurma ile kapatılmıştı. cetvelde Eskişehir- Konya arasında 433 km.
565m. Demiryolu inşaatı gerçekleştirildiği
belirtilmiştir . Bunun dışında yine aynı
52
Konya Hamidiye Gureba Hastanesi dönemde Konya Vilayeti’nde 688 km.
Eski bir han binasının belediye tarafından 967m. Şose yol ve 425 köprünün yapımı
53
satın alınıp onarımı yapılarak gureba gerçekleştirilmiştir .
hastanesine çevrilir . Hastane girişi bölümü Ormanlar için Konya Vilayeti’ne 1314
51
sütunlar üzerine oturtulan çıkması ile senesinde 2.519.084, 1315 senesinde 3.082.215
geleneksel konut mimarisi tarzında kâgir Lira toplam 5.601.299 Lira 563.131 kuruş para
olarak, iki katlı ve kırma çatılı olarak inşa harcanmıştır. Bu dönemde biri krom diğeri
edilmiştir. Günümüze gelemeyen yapının
olduğu yerde devlet hastanesi inşa edilmiştir.
52 Tebrikname-i Milli, a.g.e., s.104.
51 BOA., DH.MKT., 2381/134, H. 29.04.1318/M. 26 Ağustos 1900. 53 Tebrikname-i Milli,a.g.e., s.105.
98