Page 194 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 194
42 Yu 5050-501a
Bu belgede adı geçen 20 kişi Safer ayının 10. günü 666 yılında (M. 31 Ekim 1267) Câmiu’l-usûl adlı eserin 4.
cildini Sadreddin-i Konevî’den okumuşlardır. Altında da Konevî kendi el yazısı ile bu tesbitin sahih olduğunu
bildirmekte ve talebelerine icazet vermektedir
Bu kitap büyük emir soylu, ülke Pencere Kapakları: Önce Konya yazılmış kitâbe bulunmaktadır. Üst kısımdaki
ulusu, şehir muhafızı, Hace-i Müzesi’ne, oradan da 1911 yılında Çinili alınlıklarından sağdakinde, “Lâ şerefe eazzü
Cihan diye ünlenen Bedreddin Köşk’e 1914 yılında da İstanbul’daki Türk mine’t-takvâ” (Takvâdan daha aziz bir şey
Ahmed b. Kayser b. Süleyman ve İslâm Eserleri Müzesi’ne kaldırılmıştır. yoktur), solundakinde ise “ve lâ kereme etemme
Daru’s-Sadriyye vakfetti. Allah İki kanatlı cevizden yapılmış olan pencere min terki’l-hevâ” (Ve hevâyı terk etmekten
ondan razı olsun. Kıymetli kapakları, oyma tekniği kullanılarak katmerli daha mükemmel bir kerem yoktur) ibareleri
bir rehin koymada oradan çiçek, gonca, hatayî, rûmî, palmet ve lotus bulunmaktadır. İşçiliğindeki derinlik ışık gölge
çıkarılmasını şart koştu.Her kim motifleriyle oluşturulmuş zengin ve yoğun bir etkisini daha da zenginleştirmiştir. Anadolu
bu şarta uymazsa Allah’ın laneti bitkisel düzenlemeyle süslenmiştir. Pencere Selçuklu dönemi bitkisel bezemesinden farklı
üzerine olsun. 20 Ramazan sene kanatlarının üst bölümlerinde sülüs hatla olarak buradaki motifler gerçeğe daha yakındır. 9
616 (29 Kasım 1219)
9 Mesut Koman, “Şeyh Sadreddin-i Konevî Mescidi ve Şeyh Cüneyd”, Konya Mecmuası, Yıl: 3, İkinci Kanun, 1940, sy. 31, s.51.
192