Page 171 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 171

Nükteli metinler içeren el-Mülah ve’l-lümah,    Muhaddis ve fakih Ahmed b. Hüseyin
                 bir cilt (Sa‘d b. Ali el-Hazîrî (ö. 568/1172),   el-Beyhakî’nin (ö. 458/1066) ahiretle ilgili
                 İbnü’l-Kattâ‘ es-Sıkıllî ve İbnü’s-Sayrafî’nin   konuları ele alan el-Ba‘s ve’n-nüşûr’u, bir cilt.
                 (ö. 542/1147) bu isimde eseri mevcuttur).   Konevî’nin babası Mecdüddin İshak’ın
                 Çok yönlü âlim İbn Kuteybe ed-              hattıyla, sayıların ve vefklerin batınî
                 Dîneverî’nin (ö. 276/889) devlet hizmetinde   anlamlarını anlatan Havâssu’l-a‘dâd ve’l-evfâk
                 görev alan kâtip sınıfı için kaleme aldığı   adlı eser, bir cilt (İbnü’l-Arabî veya Ahmed
                 Edebü’l-kâtib’i, bir cilt.                  b. Ali el-Bûnî’ye (ö. 622/1225) ait olabilir).

                 Dilbilimci İshak b. İbrahim el-Fârâbî’nin   İbnü’s-Salâh eş-Şehrezûrî’nin (ö. 643/1245)
                 (ö. ykl. 350/961 civarı) Dîvânü’l-edeb fî beyâni   Ma‘rifetü envâi ilmi’l-hadîs adlı hadis usulü
                 lügati’l-Arab’ı, bir cilt.                  eseri, bir cilt (ikiye bölünmüş olarak Yusuf
                 Fahreddin er-Râzî’nin felsefî teorileri     Ağa YEK, nr. 4690/3 ve 5439/2’de).
                 özetlediği el-Mülahhas fi’l-hikme’si, bir cilt   Zemahşerî’nin Mufassal’ının ikinci nüshası,
                 (büyük ihtimalle Yusuf Ağa YEK, nr. 9860).  bir cilt (üç nüshadan biri: Yusuf Ağa YEK,
                                                             nr. 4928/1, 4935, 4936).
                 İbn Sînâ’nın el-İşârât ve’t-tenbîhât’ının ikinci
                 nüshası, bir cilt.                          Dil âlimi ve Mâlikî fakihi İbnü’l-Hâcib’in
                                                             (ö. 646/1249) el-Kâfiye fi’n-nahv’ini ve başka
                 Tefsir ve dil âlimi Cârullah ez-Zemahşerî’nin
                 (ö. 538/1144) el-Mufassal fî ilmi’l-Arabiyye’si,   müelliflerin nahiv eserlerini ihtiva eden
                 bir cilt (üç nüshadan biri: Yusuf Ağa YEK,   mecmua, bir cilt.
                 nr. 4928/1, 4935, 4936).                    Zemahşerî’nin el-Keşşâf an hakâiki gavâmizi’t-
                 Tarihçi Mutahhar b. Tahir el-Makdisî’nin (ö.   tenzîl adlı tefsirinin iki ciltlik istinsahının ilk
                 355/966’dan sonra) el-Bed’ ve’t-târîh’i, bir cilt.  cildi (Yusuf Ağa YEK, nr. 4743).
                                                             Hadis âlimi Ebû Bekir Muhammed b. Musa
                 Şair ve vaiz Ali b. Muhammed et-Tihâmî’nin
                 (ö. 416/1025) Dîvân’ı, bir cilt (Yusuf Ağa   el-Hâzimî’nin (ö. 584/1188) el-İ‘tibâr fi’n-nâsih
                 YEK, nr. 4905/1 [kayıp]).                   ve’l-mensûh fi’l-hadîsi’n-nebevî’si ve Ucâletü’l-
                                                             mübtedî ve fudâletü’l-müntehî fi’n-neseb’i, bir
                 Başkadı, hadisçi ve şair İbn Seniyyü’d-Devle   cilt.
                 ed-Dımaşkî’nin (ö. 635/1238) Dîvân’ı, bir cilt.
                                                             İbn Sînâ’nın Şifâ’sının fizik ve metafizik
                 Kutbüddin eş-Şîrâzî’nin (ö. 711/1310) İbn   bölümleri, bir cilt (Yusuf Ağa YEK, nr.
                 Sînâ’nın el-Kânûn fi’t-tıbb’ının külliyat   4690/4 [küçük bir kısmı]).
                 bölümüne yazdığı şerh olan Şerhu Külliyyâti’l-
                 Kânûn’un üçüncü cildi (Süleymaniye YEK,
                 Ayasofya, nr. 3687).
                 Şair Ahmed b. Hüseyin el-Mütenebbî’nin (ö.
                 354/965) Dîvân’ı, bir cilt (Yusuf Ağa YEK,
                 nr. 5500).










                                                            169
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176