Page 18 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 6. Sayı
P. 18
Camiin mihrap önü boy ölçüşebilecek emsal eserlere her yönüyle hâkim renk, Türk egemenlik sembolü olan
kubbesi meydan okumaktadır. kırmızıdır. Bu süslemelerin birçoğu ne yazık
ki zamanın acımasızlığı içinde solmuş veya
yüzeyden dökülmüştür. 2003-2005 yılları
Ahşabı Genç Gösteren Makyaj: arasındaki restorasyon çalışmasında sütun ve
Kalemişi Boya Süslemeler kirişlerin yüzeylerinde birikmiş kir tabakaları
Eşrefoğlu Camii iç mekânında Selçuklu temizlendikten sonra vernikleme yapılmış,
döneminin süsleme tekniğinin inceliklerini yok olmaya yüz tutmuş kalemişi süslemeler ise
ve güzelliklerini gösteren zengin ve orijinal orijinallerine dokunulmamak kaydıyla elden
boya ile kalemişi süslemeler harikadır. Bunlar geçirilmiştir.
hem renk ve hem de kompozisyon itibariyle Caminin iç mekânının ana unsurlarından biri
bu tarz süslemelerin en gelişmiş örneklerini olan son cemaat mahalli, namaza hazırlık ya
oluştururlar. Kalemişi süslemeler cami da vaktinde cemaatle namaza yetişemeyenler
içerisinde her yerde; sütun başlıklarındaki için ayrılmış bir bölümdür. Tabanı ahşapla
mukarnaslarda, ana kirişleri kapatan tahta kaplı, tavanı silindirik kirişlerle örtülüdür.
levhalarda, tali kirişlerin uçlarına çakılmış Burada geometrik işlemeli ahşap parmaklıklar
lambirken yüzeylerinde, sultan ve müezzin kullanılmıştır.
mahfillerinde tatbik edilmiştir. Motiflerdeki
16