Page 18 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 6. Sayı
P. 18

Camiin mihrap önü   boy ölçüşebilecek emsal eserlere her yönüyle   hâkim renk, Türk egemenlik sembolü olan
                       kubbesi  meydan okumaktadır.                         kırmızıdır. Bu süslemelerin birçoğu ne yazık
                                                                            ki zamanın acımasızlığı içinde solmuş veya
                                                                            yüzeyden dökülmüştür. 2003-2005 yılları
                               Ahşabı Genç Gösteren Makyaj:                 arasındaki restorasyon çalışmasında sütun ve
                               Kalemişi Boya Süslemeler                     kirişlerin yüzeylerinde birikmiş kir tabakaları

                               Eşrefoğlu Camii iç mekânında Selçuklu        temizlendikten sonra vernikleme yapılmış,
                               döneminin süsleme tekniğinin inceliklerini   yok olmaya yüz tutmuş kalemişi süslemeler ise
                               ve güzelliklerini gösteren zengin ve orijinal   orijinallerine dokunulmamak kaydıyla elden
                               boya ile kalemişi süslemeler harikadır. Bunlar   geçirilmiştir.
                               hem renk ve hem de kompozisyon itibariyle    Caminin iç mekânının ana unsurlarından biri
                               bu tarz süslemelerin en gelişmiş örneklerini   olan son cemaat mahalli, namaza hazırlık ya
                               oluştururlar. Kalemişi süslemeler cami       da vaktinde cemaatle namaza yetişemeyenler
                               içerisinde her yerde; sütun başlıklarındaki   için ayrılmış bir bölümdür. Tabanı ahşapla
                               mukarnaslarda, ana kirişleri kapatan tahta   kaplı, tavanı silindirik kirişlerle örtülüdür.
                               levhalarda, tali kirişlerin uçlarına çakılmış   Burada geometrik işlemeli ahşap parmaklıklar
                               lambirken yüzeylerinde, sultan ve müezzin    kullanılmıştır.
                               mahfillerinde tatbik edilmiştir. Motiflerdeki







                                                                          16
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23