Page 109 - Dârülmülk Konya Dergisi 2023 3. Sayı
P. 109
Alâeddin
Camiinin eski
durumu
halı, kilim cicim gibi el sanatı dokuma Konya’daki sanat eserlerinin bir kısmı
ürünlerimizin en zengin numûneleriyle de ön yerinde sağlam dururken, artık olmayan
plana çıkmaktadır. Bugün elimizdeki Selçuklu ve buralardan arta kalabilenler devlet ve
halılarının tamamına yakınının Konya menşeli belediye müzelerinde teşhir edilmektedir.
olduğunu, buradaki tezgâhlarda dokunarak Bütün olumsuzluklara ve bilinçli bilinçsiz
cami ev ve sarayları döşeyip dünyanın pek yok edilmelerine, yurt dışına kaçırılmalarına
çok ülkesine ihraç edildiğini dönemin rağmen mevcut el sanatı ve mimari
tarihi kaynakları ve seyyahları belirtmekte, ürünlerimizin Mevlânâ Müzesi başta olmak
3
müzelerde görebildiğimiz günümüze gelebilen üzere, Atatürk, Arkeoloji, Etnografya,
örnekler de bunu teyid etmektedir. Çünkü Koyunoğlu müzelerini tıka basa doldurdukları
Konya; kültür ve medeniyetlerin bütün ve hatta fazlalıklara yer bulabilmek için
evrelerini bünyesinde barındıran bir şehir müze haline getirilen Karatay , Sırçalı ,
5
4
olmasının yanında, bütün sanat dallarının İnce Minareli medreselere ilâveten Sahip
6
zengin ve yoğun olarak uygulandığı, şekil
bulduğu bir açık hava müzesi ve güzel sanatlar 3 H.Özönder, Konya Mevlânâ Dergâhı, Ankara, 1989
mektebidir denilebilir . 4 Y.Erdemir, Karatay Medresesi Çini Eserleri Müzesi, Konya, 2009 (2.
2
baskı).
5 Y.Erdemir, Sırçalı Medrese Mezar Anıtları Müzesi, Konya, 2009 (2.
2 Y.Erdemir, “Konya’daki Güzel Sanatların Tarihçesi”, 1.Uluslararası Güzel baskı).
Sanatlarda Selçuklulardan Günümüze Geleneksel Konya El Dokumalarından 6 Y.Erdemir, İnce Minare Taş ve Ahşap Eserler Müzesi, Konya, 2009 (2.
Esintiler ve Bienali, Konya, 2001, s. 97–99. baskı).
108