Page 12 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 12
Zelve Sultan Mescidi Mecdeddîn İshâk’ı bu halifeye göndererek Menâkıbnâmede İbn-i Arabî’nin Anadolu’ya
onunla kültürel ilişkilere girdi. Babasının gelişiyle ilgili şu menkıbe anlatılır:
şehzadelerin hocalığını yapması (şeyh-i Ol vakit ki, Tunus’tan Rum’a hicretle
sultân) dolayısıyla Konevî bazen “ibn-i sultân emrolundum; Cenâb-ı İzzet’e teveccüh edip
(sultan oğlu)” lakabıyla anılır. Bu bilgiler bize dedim ki: “Sefineye girmezem ta bilmeyince
Konevî’nin nasıl bir ilmî ve kültürel zenginliğe hicretten murâd nedir ve vârisim olup benden
sahip ortamda yetiştiğini göstermektedir.
istimdâd kim etse gerektir?” Hitâb geldi ki:
Sadreddin-i Konevî’nin hayatı küçük “Vârisin Sadreddin-i Konevî ve hicretten
yaşlardan itibaren ünlü sûfî İbn-i Arabî ile murâd ona ilm-i ledünnîdir.” Çûn ki Rum’a
kesişir. Kaynaklara göre, Konevî’nin babası geldim, âlem-i ecsâm’a nazar kıldım, ol kâbil-i
Mecdeddîn İshâk ile İbn-i Arabî 600/1203 vücûdu âlem-i ecsâmda bulamadım.
yılında Mekke’de karşılaşmışlar ve aralarında Âhir, Ka’be-i Müşerrefe’de bir nice yıl zâhir
sıkı bir dostluk oluşmuştur. Müteakiben olunca mücâvir oldum. Bir gün gördüm ki,
İbn-i Arabî onunla önce Anadolu’ya/ âlem-i ervâhtan yetmiş bin melek tesbîh ve
Malatya’ya gelmiş, sonra da onun sayesinde tahmîdiyle, takdîs ve temcîdiyle bir rûhu
Selçuklu sarayına/Konya’ya kabul edilmiştir.
10