Page 67 - Dârülmülk Konya Dergisi 2025 8. Sayı
P. 67
veya köleye dair görülen rüya efendisine öğrenir. Ardından bu ismi oluşturan harflerin
ya da kadınların bazı rüyaları kocalarına toplamının ebced değerinden sürekli dokuz
dönük olarak yorumlanabilir. Ya da bazı çıkarılır, kalan sayıya bakılır. Eğer kalan sayı
kimseler kendilerine uygun olmayan ama dokuz ise, rüya şehirlerle ilgilidir ve bu kötü
kendi toplumlarından rüyaya uygun durumda bir işaret olarak kabul edilir; sekiz kalırsa,
olabilen insanların görmesi gereken rüyaları seyahati veya evliliğe delildir; yedi kalırsa,
görebilirler. Bu rüyalar kendileri için değil öküzler, hasatlar ve buğday ile ilgilidir; altı
uygun olan şahıslar için yorumlanır. Bazı kalırsa, melekler ve kutsal kişilerle ilgilidir,
rüyaların yorumu ise ölümden sonra çıkabilir. bu da mevcut işlerinizin tamamlanmasını
işaret eder; beş kalırsa, atlar ve silahlar ile
Rüyaların yorumunun çıkış süreleri rüyanın
görülme vaktine bağlıdır. Hubeyş, İmam ilgilidir; dört kalırsa, gökyüzü ve yıldızlarla
Câfer’den bu hususta bilgiler nakleder. Buna ilgilidir; üç kalırsa, kişinin başkasına bir
göre bir rüya gündüz görülmüşse rüyanın sırrını duyar veya kendisi birine bir sır söyler;
yorumu o gün ortaya çıkar. Eğer gece iki kalırsa, dünyasal işlerinde ona yardım
görülmüşse rüyanın gerçekleşmesi yıllar edecek ya da fayda sağlayacak birini aradığı
sürebilir. Bu konuda gece görülen rüyalar anlamına gelir; bir kalırsa, bir birim, bir
arasında vakitlere göre farklılık söz konusudur. kral veya büyük bir kişi gibi eşsiz bir şeyi
Gecenin başında görülen rüya ortasında çağrıştırır ve bu da kişinin dileklerinde başarı
görülen rüyadan ve sonunda görülen rüya ve sıkıntılardan kurtuluşunu müjdeler. Bu
da baş ve ortasında görülen rüyadan daha açıklamalar, Kur’ân’daki bu tür sayılarla ilgili
kısa sürede gerçekleşir. Yine rüyanın uğurlu pasajlardan çok zekice türetilmiştir. Bu da bir
ve hayırlı ya da uğursuz olması da rüyanın yorumcunun, Kur’ân’ın içeriğini derinlemesine
görülme vaktiyle ilişkili sayılmaktadır. Söz ve detaylı bir şekilde bilmesinin gerekliliğini
gelimi sonbaharda ve kış zamanında görülen bir kez daha doğrulamaktadır.
rüyalarda uğursuzluk az iken bahar ve yaz Hubeyş’in naklettiği bir diğer yöntem ise rüya
mevsiminde daha fazladır. sahibine vücudunun bir yerine elini koymasını
istemektir. Eğer elini başına koyarsa, dağları
görmüştür; yanağına koyarsa, çayırları
Unutulmuş Rüyalar görmüştür; kulağına koyarsa, mağaraları
Rüyalar sıklıkla unutulabilirler. Hubeyş’in görmüştür; sakalına koyarsa, buğday, otlar ve
Danyal’dan naklettiği üzere rüyaların bitkileri görmüştür; koluna koyarsa, bir ağaç
unutulmasının sebebi dört şeydir. Rüya görmüştür; dizine koyarsa, uzun bir ağaç,
unutmanın ilk sebebi çok günah işlemektir. örneğin servi veya hurma ağacına benzer
İkinci sebep çok yemektir. Üçüncüsü farklı bir şey görmüştür. Burada açıklama, her
işlerle meşguliyettir. Ya da insanın mizacının uzvun, gösterdiği nesneyle olan benzerliğine
doğasından dolayıdır. Hubeyş’in rüya yorum dayanmaktadır. Sonrasında ise, rüya genellikle
sanatı hakkındaki açıklamalarında bu yorumlanma yöntemine göre uygulanır.
türden unutulmuş rüyanın hatırlanmasına
yönelik çözüm formülleri de verilmiştir.
Bunun için yorumcu rüya sahibinin ismini
65