Page 127 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 127

birikimi ve Konevî-İbnü’l-Arabî talebe-     5. İbnü’l-Arabî, Şerhu Hal‘i’n-na‘leyn,
                 üstat ilişkisi konularına dair semâ, kıraat    54b-168b
                 ve icazet kayıtlarından müteşekkil kısmı    6. İbnü’l-Arabî, el-Maksadu’l-esmâ fi’l-İşârât,
                 inceleyeceğiz.                                 169b-173b
                 370 yapraktan oluşan mecmua, 161x241x70     7. İbnü’l-Arabî, Kitâbu’l-Hucüb, 174a-182b
                 mm. boyutlarında muhtelif müstensihlerin
                 kaleminden çıkmış farklı risâlelerden       8. İbnü’l-Arabî, Kitâbu’l-Yâ, 183a-187b
                 oluşması dolayısıyla değişen satır sayısına   9. İbnü’l-Arabî, el-Fihrist, 188b-193b
                 sahiptir. Nüshanın risâleleri daha çok nesih
                 hatla yazılmıştır. Semâ ve kıraat kayıtları ise   10. el-Cüz’ü’l-evvel min Hadîsi Ebî Bekr
                 icâze hattıyla kaleme alınmıştır. “Mecmua      Muhammed b. Ca‘fer el-Heysem el-Enbârîan
                 âharlı, krem ve şeker renk, Doğu kâğıdı        Şuyûhihî, 194b-205a
                 üzerine kahverengi mürekkep kullanılarak    11. el-Cüz’ü’s-sânî min Hadîsi Ebî Bekr
                 neshî hattıyla yazılmıştır. Eserin mevcut      Muhammed b. Ca‘fer el-Heysem el-Enbârî an
                 cildi özgündür. Kahverengi deri üzerine,       Şuyûhihî, 206b-217b
                 el aleti kullanılarak çizgi ve noktalarla
                 süslenmiş olan ön kapakta daire şemse ve    12. Hutbetü Emîri’l-mü’minîn salavâtullahi
                 köşebentler yer alır.” 7                       aleyh, 219b-275a

                 IIa sayfasında, nüshanın Sadreddin-i Konevî   13. İbn Fârız, Dîvanu İbn Fârız, 276b-323b
                 tarafından kabri yakınında müslümanların    14. Risâle fi’l-Aşk, 324b-334b
                 istifadesi için inşa edilen kütüphaneye,    15. Semâ, kıraat ve icazet kayıtları, 335a-339b
                 bir rehin bırakmadan dışarı çıkarılmaması
                 şartıyla vakfedildiğine dair vakıf kaydı    16. Sadreddin-i Konevî, Cüz’ün Yeştemilü
                 mevcuttur.                                     ale’n-Nevâdiri’l-mültekata min lafzi’ş-Şeyh,
                                                                340b-343a
                 Mecmuadaki risaleler genel hattıyla İbnü’l-
                 Arabî’ye ait olanlar ve diğerleri olmak üzere   17. İbnü’l-Arabî, el-Mübeşşirât, 343b-350a
                 ikiye ayrılabilir. Ayrıntısıyla bakılacak olursa   18. Bîrûnî, Risâletü’l-İstihrâc, 351a-370a
                 içerik şu şekilde sıralanmıştır:
                                                             Ebû Bekir b. Muhammed el-Enbârî’nin
                 1. İbnü’l-Arabî, İşârâtü’l-Kur’ân fî âlemi’l-  rivayetlerinden oluşan iki hadis cüzü tek
                     insân, 1b-22a                           eser kabul edildiği ve icazet kayıtları eser
                 2. İbnü’l-Arabî, Kitâbu’l-Celâle, 23b-31a   kabul edilmediği takdirde, mecmuadaki eser
                                                             sayısı on altı olmaktadır.
                 3. İbnü’l-Arabî, Risâletü’l-Mukni‘ fî îzâhi’s-
                     sehli’l-mümteni‘, 32b-43a               Asıl konumuz olan kayıtları nazarı itibara
                                                             aldığımızda, nüshada bulunan semâ,
                 4. İbnü’l-Arabî, Esrârü’l-halve, 44b-53b
                                                             kıraat ve icâzet kayıtlarını iki ana grupta

                 eserin müstensihinin bu şahıs olduğunu göstermektedir.
                 7 Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı, “Anadolu Arifleri ve Alimleri” Yazma Eser Sergisi, 38.







                                                            125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132