Page 130 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 130
Ahmed es-Silefî <Şeyh Abdülmün’im el-
Mısrî <Kudâî şeklindedir.
Devam eden satırda Medîne-i Münevvere’de
Şeyh Cemâleddin el-Vâsıtî’den (v. 687)
Cüz’ü İbni Arefe’yi okuduğunu ifade eden
Konevî, sonraki satırda da Silefî’nin
kırk ayrı beldede kırk ayrı şeyhten aldığı
“Peygamber benden Kur’an okumamı
istedi.” hadisinin rivayetlerinden oluşan
Erba‘în’ini Burhâneddin Ebû Tahir İsmail b.
Muhammed b. Yûsuf el-Ensârî’den (v. 656)
dinlediğini belirtmektedir. Eserin rivayet
silsilesi; Konevî <Ensârî <Ebû Ali Hasen
el-İvekî <Silefî şeklindedir. Konevî, son
cümlede Ensârî’den ismini vermediği başka
şeyler okuduğunu da not etmiştir.
Mecmuada hadis ilimleriyle alakalı son kayıt
339a sayfasında bulunmaktadır. Buradaki
semâ kaydında Konevî, Şeyh Takıyyüddin
Ali b. Mübarek İbn Bâsuyye el-Makdîsî’den
(v. 632) en-Nâsih ve’l-mensûh fi’l-hadîs isimli
eseri okuduğunu ve ondan rivayet hakkını
elinde bulundurduğu bütün müktesebatının
icâzetini aldığına söylemektedir.
Akabinde Şerefeddin Muhammed b. Ebi’l-
Fazl es-Sülemî’den (v. 655) 626 tarihinde
Sahîhu Müslim’in ciltlerinin bir kısmını
Halep’te bir kısmını da Dımeşk’te olmak
üzere muhtelif zamanlarda okuduğuna dair
semâ kaydı vardır. Bu kitabın rivayet silsilesi;
Konevî< Sülemî < Müeyyed et-Tûsî (v. 618)
Hadise dair semâ kayıtları, 339a. ahkam hadislerine dair Ahkâmü’l-Vustâ şeklindedir. O sırada yirmi altı yaşında
isimli eserinin tamamınıs emâ ettiğini olduğunu söyleyen Konevî, bu üstattan
ifade etmektedir. Eserin rivayet silsilesi; hadîse dair başka cüzler okuduğunu da not
Sadreddin Konevî <Kemaleddin İskenderî etmiştir.
<Abdülhak İşbilî şeklindedir. Ahbâru’ş- Sayfanın sonunda Konevî, daha önce
Şihâb’ı da aynı şahıstan semâ usulüyle almış geçmiş bir kayıtta kendisinden Hilyetü’l-
olup bu eserin de rivayet silsilesi; Sadreddin evliyâ’nın üçte birini okuduğunu söylediği
Konevî <Kemaleddin İskenderî <Ebû Tâhir Şeyh Şemseddin Yusuf b. Halil el-Âdemî
128