Page 131 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 131

ed-Dımeşkî’den eserin on dokuz cildini      ilmî-irfanî ayrıntılarını açığa çıkarak    İbnü’l-Arabî’nin el-Fihrist’e dair
                 de okuduğunu kaydetmektedir. Bu bilgi,      mahiyettedir. Metinde yer alan, Konevî     kıraat kaydı, 188a.
                 bir semâ kaydının gelişen duruma göre       ile alakalı tavsifler bu yakınlığın hissî-
                 içeriğinin tekamül ederek değişebileceğine   mânevî boyutlarını da anlamamıza yardımcı
                 dair mühim bir örnek olmaktadır.            olmaktadır. Ayrıca Konevî’nin, kendisini
                                                             “Şeyhim, efendim, alim râsih imam,
                 Aşağıda daha iyi görülecek Konevî-İbnü’l-
                 Arabî ilişkisi hesaba katıldığında İbnü’l-  muhakkik” gibi sıfatlarla takdim ettiği
                 Arabî’nin 617-618’deki Halep ve 620’den     (337b-338a-b) İbnü’l-Arabî’nin okuttuğu
                 sonra da tamamen yerleşinceye kadar Şam’a   eserlerin tespitini ve bu sürecin, Konevî’nin
                 yaptığı seyahatlerin bir kısmına Konevî’nin   hayatında hangi tarihlere tekabül ettiğini
                 de refakat etmiş olma ihtimali yüksektir.   de bu kayıtlardan çıkarmamız mümkün
                 Sonraki tarihlerde Halep hadis çevreleriyle   olmaktadır. Şimdi bu açıdan kayıtları gözden
                 olan irtibatının bu yıllara dayanan bir     geçirelim:
                 alakayla gelişmiş olması değerlendirilebilir. 12  Mecmuanın 188b-193b sayfaları arasında
                                                             İbnü’l-Arabî’nin eserlerinin listesine dair
                 Yukarıda ikinci kısım kayıtların
                 içeriğinde Konevî-İbnü’l-Arabî ilişkisini   kendisinin kaleme almış olduğu el-Fihrist
                 somutlaştıracak veriler barındıran kayıtlar   isimli çalışması bulunmaktadır. Bu liste
                 olduğunu söylemiştik. Onun İbnü’l-Arabî     Kitâbu’l Misbâh fi’l-cem‘i beyne’s-Sıhâh (188b)
                 ile olan yakınlığı tarihen sabit ve bilinen bir   ile başlayıp Kitâbu’l-Abd ve’r-Rab (193b) ile
                 gerçektir. Elimizdeki kayıtlar bu yakınlığın   bitmektedir. Zahriyesinde bu esere dair
                                                             Safer 627 tarihli kıraat kaydı yer almaktadır.

                 12 Tarihler için bk. Claude Addas, age., s. 318-324.







                                                            129
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136