Page 133 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 133
İbnü’l-Arabî’ye dair Konevî’nin
kaleme aldığı fevaidi, 337a.
müellif nüshası bugün İstanbul’da, Türk ve Şeyh, 27 Ramazan 560 tarihinde Endülüs’ün
İslam Eserleri Müzesi’nde mahfuz olup otuz Mürsiye beldesinde doğmuştur. Bu kayıt
yedi cilttir. 13 kaynakların çoğunda kabul edilmiş bulunan
Bu kaydın altına Konevî’nin düştüğünü “17 Ramazan” tarihlendirmesini tekrar
14
anladığımız bir notta, Şeyh’in tartışmaya açacak niteliktedir.
Cemâziyelevvel 629 tarihinde kaleme aldığı 337b sayfasına gelince, burada İbnü’l-
bir kayıtta (338b) Fütûhât’ın hangi tarihte ve Arabî’nin; Risâletü’l-Envâr, Nüshatü’l-hak,
hangi bölümlerinin okunduğunun tafsilatlı el-İ‘lâm bi-işârâti ehli’l-ilhâm, Merâtibuulûmi’l-
bilgisinin verildiği ifade edilmektedir. vehb, Kitâbu’n-Nükebâ, Şerhü’l-Elfâzilletî
yesta‘melühâ ehli tarîkıllâhi fîmâ beynehüm,
337a numaralı sayfada yer alan bir fevâidde
Konevî, İbnü’l-Arabî’nin doğum tarihi ve Kitâbu’l-Ma‘rife, Kitâbu’l-Abâdile, Ankâu
doğum yeriyle alakalı bilgi vermektedir. muğrib ve Kitâbu’t-Tecelliyât isimli kitaplarına
Ona göre “Efendim” diye takdim ettiği dair Konevî’nin semâ, İbnü’l-Arabî’nin
icâzet kaydı bulunmaktadır. İbnü’l-Arabî
13 Mahmud Erol Kılıç, “el-Fütûhâtü’l-Mekiyye”, DİA, XII, s. 251-258.
14 Mahmud Erol Kılıç, Şeyh-i Ekber İbn Arabî Düşüncesine Giriş, s. 25; Claude Addas, İbn Arabi Kibrit-i Ahmerin Peşinde, s. 36.
131