Page 72 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 72
Miftâhu’l-gayb, YEK birinci kaideyi burada aktarabiliriz: Konevî Sonuç olarak tasavvuf, başından itibaren
şöyle der: kendisini bir bilgi sistemi olarak sunmuş ama
Sahih keşif ve açık müşâhede şunu ifade daima tasavvufî bilginin geçerliliği ve değeri
etmiştir. Bir şey, şartsız olarak bizatihî bir şeyi eleştirilere mâruz kalmıştı. İlk dönemde sûfî
gerektiriyorsa, zâtı devam ettiği sürece o şeyi teorisyenler, tasavvufu ihsan ve fıkh-ı bâtın
gerektirir. Eğer şartına ilave bir şartla onu alanına odaklanan bir ilim olarak kurgulamak
gerektiriyorsa bu şarta ve bu şartın hükmünün suretiyle tasavvufî bilginin yetki alanını da
devam etmesi hâlinde o şeyi gerektirmeye belirlemiş oldular. Bu, tasavvufun meşruiyet
devam eder. çerçevesini, küllî ilim olan kelâmın otoritesine
70