Page 72 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 72

Miftâhu’l-gayb, YEK  birinci kaideyi burada aktarabiliriz: Konevî   Sonuç olarak tasavvuf, başından itibaren
                                   şöyle der:                                    kendisini bir bilgi sistemi olarak sunmuş ama
                                   Sahih keşif ve açık müşâhede şunu ifade       daima tasavvufî bilginin geçerliliği ve değeri
                                   etmiştir. Bir şey, şartsız olarak bizatihî bir şeyi   eleştirilere mâruz kalmıştı. İlk dönemde sûfî
                                   gerektiriyorsa, zâtı devam ettiği sürece o şeyi   teorisyenler, tasavvufu ihsan ve fıkh-ı bâtın
                                   gerektirir. Eğer şartına ilave bir şartla onu   alanına odaklanan bir ilim olarak kurgulamak
                                   gerektiriyorsa bu şarta ve bu şartın hükmünün   suretiyle tasavvufî bilginin yetki alanını da
                                   devam etmesi hâlinde o şeyi gerektirmeye      belirlemiş oldular. Bu, tasavvufun meşruiyet
                                   devam eder.                                   çerçevesini, küllî ilim olan kelâmın otoritesine








                                                                              70
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77