Page 102 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 102

Sadreddin-i Konevî   sonra Tanrı sizlere şifâlar versin, âşıkla mâşuk   mevkiini gösterir.” Bu konudaki rivayetleri şöyle
                     Türbesi ve camii  arasında bir kıl gömlekten başka bir şey kalmadı.   toparlayabiliriz:
                                   Bunu da soyup çıkarmalarını ve nûrun nûra     Çelebi Hüsâmeddin, vefatına yakın Mevlânâ’ya
                                   kavuşmasını istemiyor musunuz?” Sadreddin     namazını kimin kıldırmasını istediğini sorar. O
                                   yanındakilerle birlikte gözyaşları dökerek ayrıldı.
                                                                                 da: “Şeyh Sadreddin hepsinden evlâdır.”, der.
                                                                                 Zamanın ileri gelen âlim ve kadılarının onun
                                   Sadreddin Mevlânâ’nın Namazını                namazını kıldırmak istedikleri bilinirse de,
                                   Kıldırıyor                                    Mevlânâ’nın vasiyeti ile bu özel lütuf Sadreddin’e
                                                                                 nasib olur. Nihayet vakit saat gelir. Sadreddin
                                   Ölüm anına yakın sahip olunan duygu ve        Mevlânâ’nın cenaze namazını kıldırmak için
                                   düşüncelerin samimiyetinden şüphe edilmez.    ilerlediği vakit birden hıçkırarak kendinden
                                   Mevlânâ’nın cenaze namazını kıldırmak üzere   geçer. Daha sonra toparlanarak namazı kıldırır
                                   Sadreddin-i Konevî’yi seçmesi ona olan sevgi   ve ağlar. Rivayete göre o sıradaki hayret ve
                                   ve alâkasının en önemli delillerinden biri olsa   sarsıntısının sebebi, namazı kıldırmak için
                                   gerektir. Bu durum ayrıca “o zaman Konya’da   ilerlediği vakit, önünde sıra sıra dizilmiş melekleri
                                   bulunan yüksek şahsiyetler arasında onun      ve mücessem olarak Hz. Peygamber’i görmüş
                                                                                 olmasıdır.







                                                                              100
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107