Page 97 - Dârülmülk Konya Dergisi 2024 5. Sayı
P. 97

Eflâkî’ye göre Konevî, Celâleddin’e olan
                                                                    muhalefetini, onu beğenmeyişini gördüğü
                                                                    bir rüya ile değiştirecektir. Sadreddin, bir
                                                                    kaç defa rüyasında kendisini Mevlânâ’nın
                                                                    ayağını ovarken görür. Bu durum hayretini
                                                                    mucip olursa da Mevlânâ, yine rüyada:
                                                                    “Canın sıkılmasın, bu işler böyledir, bazan
                                                                    siz bizim ayağımızı bazan da biz sizin
                                                                    ayağınızı ovarız. Bizim aramızda birlik
                                                                    vardır, yabancılık yoktur.” deyip kaybolur.
                                                                    Bu hadiseden sonra araları düzelir,
                                                                    karşılıklı sevgileri artarak devam eder.
                                                                    Tasavvufî hayatta rüya mârifet,
                                                                    hikmet, vaaz, irşad, uyarı vb. hususların
                                                                    kaynağıdır. Pek çok dînî ve ahlâkî
                                                                    hakikate rüyada vâkıf olunmuştur.
                                                                    Birçok sûfî, zâhid ve velî gördüğü rüyaya
                                                                    göre hayatına ve davranışlarına yön
                                                                    vermiştir. Rüyalar bir tür sembolik dil
                                                                    kabul edilir. Bunun için tabire ihtiyaç
                                                                    duyulur. Rüya tabiri “Uykuda yaşanan
                                                                    olayların enfüsî ve âfâkî yönlerini ayırt
                                                                    edip bir karîne ile onların ötesindeki
                                                                    hakikate geçme” demektir.

                                                                    Rüyada ayakları ovmak kişinin geçmişteki
                                                                    hatalarından kurtulması ve ruhunu
                                                                    arındırması anlamında yorumlanabilir.
                                                                    Böyle bir rüya aynı zamanda yeni bir
                                                                    başlangıç yapmaya da işaret eder. Yeni bir
                                                                    döneme adım atmak veya hayatında yeni
                                                                    bir başlangıç yapma anlamı taşır. Kişinin
                                                                    zorlu bir işin üstesinden geleceğine veya
                                                                    kazanç elde edeceğine işaret eder.

                                                                    Unutmamalı ki Konevî’nin bu rüyasını
                                                                    nakleden bir Mevlevî’dir ve bu şekilde
                                                                    yorumlara vâkıf olduğu düşünülebilir.
                                                                    Nitekim bu olayın ardından konumuz
                                                                    olan iki büyük şahsiyetin ilişkileri daha iyi
                                                                    bir noktaya gelmiştir.








                                                            95
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102